AGENDA JANUARI 2008
Klik op onderstreepte data voor meer info
LUNCHCONCERT
12.30 uur \\ € 6.00 (Vrienden gratis)
Bosschenaren Marieke Keser en Alex Geller vormen samen met Ernest Frissen, Constant Notten en Jan Knooren het Salonorkest Da Capo. Een licht programma in Nieuwjaarssfeer. Laat u verrassen.
|
||||||||||||
LUNCHCONCERT 12.30 uur \\ € 6.00 (Vrienden gratis)
Het trio ontleent zijn naam aan het “Trio Pathétique” uit 1827 van Michaël Glinka. Voor de pauze speelt het trio werken van L. van Beethoven, C.M. von Weber en G. Fauré. Na de pauze werken van N. Rota, P. Juon en A. Piazzolla.
|
||||||||||||
LUNCHCONCERT 12.30 uur \\ € 6.00 (Vrienden gratis)
Capitano Corelli combineert 2 instrumenten die elkaar perfect aanvullen in zowel klankkleur als volume. De combinatie mandoline en gitaar kent een lange geschiedenis. Het repertoire bestaat naast originele, voor deze bezetting gecomponeerde werken, ook uit bewerkingen.
|
||||||||||||
LUNCHCONCERT
12.30
uur \\ € 6.00
(Vrienden gratis)
In voorbereiding voor hun eerste CD spelen zij van J. Brahms, sonate in c, opus 18 en twee heel bijzondere Nederlandse sonates, namelijk sonate nr. 2 van Willem Pijper en sonate concertante van Rudolf Escher. Zij vertellen er tijdens het lunchconcert graag meer over.
|
||||||||||||
LUNCHCONCERT 12.30 uur \\ € 6.00 (Vrienden gratis)
Hoogtepunten uit de strijkkwartet literatuur met een van L. van Beethovens latere strijkkwartetten, opus 127 en “Intieme Brieven” van de Tjechische componist L. Janacek.
|
||||||||||||
LUNCHCONCERT 12.30 uur \\ € 6.00 (Vrienden gratis)
Zeker geen onbekenden in Podium Azijnfabriek. Ruud en Jaap spelen werken van B. Bártok, D. Milhaud, P. Maurice, A. Piazzolla, G. Guilhaud en P. Itturalde.
|
||||||||||||
LUNCHCONCERT 12.30 uur \\ € 6.00
In de serie: Meet me at the piano
Ben Roels behoort ongetwijfeld tot de meest getalenteerde en veelbelovende Belgische pianisten van zijn generatie. Hij speelt werken van L. van Beethoven, E. Grieg, F. Liszt en F. Chopin. Citaat: “Ëen volledige beheersing van de soms turbulente composities, het klavier en het publiek. Er komt muzikale communicatie tot stand tot een toestand van extreme stilte en terechte aandacht” (D. Clotman, journalist).
|